Leta i den här bloggen

måndag 2 mars 2015

Mål för kursen:

Efter genomgången kurs skall studenten på fördjupad nivå kunna:
• redogöra för och problematisera aktuell didaktisk forskning med relevans för barns språkliga,
matematiska och estetiska lärprocesser.

• förhålla sig kritisk till olika teorier och metoder för språkliga och matematiska lärprocesser.

• redogöra för och problematisera olika villkor för hur barn med annat modersmål (L1) än
svenska kan stödjas i sin språkutveckling, såväl i svenska som i sitt modersmål.

• redogöra för och kritiskt granska olika metoder för att på ett tidigt stadium kartlägga, identifiera och
förebygga kommunikativa svårigheter.

• självständigt planera, genomföra, utvärdera och kritiskt reflektera över tematiskt arbete där estetiska
lärprocesser är utgångspunkt för att undersöka och bearbeta olika kunskapsområden.
• utifrån estetiska lärprocesser planera, genomföra, utvärdera och kritiskt granska didaktiskt material
med fokus på barns lärande.

• tillämpa, motivera och kritiskt granska användandet av olika digitala redskap för att stödja barns
utveckling.

• kritiskt granska och analysera olika vetenskapliga texter med relevans för kursens innehåll och för
den kommande yrkesrollen.

• skriva och bearbeta texter enligt vedertagen svensk skriftspråksnorm och använda
källhänvisningsteknik enligt Harvardsystemet.

• kommunicera kursens innehåll med barn och yrkesverksamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kontakta mig

Namn

E-post *

Meddelande *